Welcome

Assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Followers

Wednesday, November 25, 2015

PERSEPSI TERHADAP OKU SUATU PERJUANGAN INSHAALLAH

PERSEPSI TERHADAP OKU SUATU PERJUANGAN INSHAALLAH




Di sini. Saya berada di tempat baru. Alhamdulillah di tempat baru saya mempunyai masa lapang yang lebih banyak dibandingkan tempat kerja lama. Ada sedikit masa untuk saya mencelah ke blog peribadi ini. Saya ingin kongsikan pengalaman Persepsi masyarakat terhadap OKU. Ya OKU. Tapi terus terang walaupun saya pemegang Kak OKU dengan JKM namun sejujurnya saya tidak merasakan saya OKU. Sebab? Sebabnya saya sudah melihat keadaan insan yang lebih berat ujian yang diberi oleh kepada nya tetapi mereka sabar. 




Lihat, pekerja OKU di atas. Dapat Anugerah Pekerja Cemerlang kan?
Berikanlah postive mind kepada orang OKU....

"Boleh ke dia buat kerja?" berdesing telinga saya dengan tujahan soalan itu.

"Kat sini kerja lasak...Boleh ke awak kerja di sini?."

"Eh macam mana orang macam ni boleh dapat tawaran kerja begini?"


OKU Dijaga Ibu Tua Berusia 101 Tahun Ibu usia 101 tahun tabah jaga anak OKU

OKU Dijaga Ibu Tua Berusia 101 Tahun
Ibu usia 101 tahun tabah jaga anak OKU



Warga emas berusia 101 tahun Meliah Md Diah (kanan) menyuapkan makanan kepada anaknya Abd Rahman Saud, 63, yang juga orang kelainan upaya (OKU) ketika ditemui Bernama di Kampung Bukit Nambua, Kuala Nerang. 
- Foto Bernama

KUALA NERANG - Usianya kini mencecah 101 tahun, namun naluri sebagai ibu menyebabkan dia tidak pernah mengeluh atau patah semangat untuk terus memelihara anak lelaki bongsunya yang merupakan Orang Kurang Upaya (OKU) sejak 63 tahun lalu.
    

Thursday, November 19, 2015

Ayah Semoga dikau tenang di sana. Al Fatihah

Ayah Semoga dikau tenang di sana. Al Fatihah





Waktu ini, hujan petang mulai turun,. Musim tengkujuh mulai menampakkan warnanya. Suasana pejabat tempat ku mencari nafkah sunyi sepi. Alhamdulillah petang ni saya berkesempatan membuka email dan terharu pabila Tuan Insan Marhaen, hujan-petang, klik di sini, menyapa saya.  Membaca entry Titisan Nurani, Warga Emas vs Warga Muda, teringat pada masakan bonda ku malam tadi. Ikan siakap masak 3 rasa.



Buat semua sahabat followers dan teman blog saya, saya ingin mengucapkan terima kasih atas keprihatinan sahabat semua. Selama beberapa tahun ini saya perlu menyesuaikan diri dalam pola kehidupan saya yang sentiasa berubah-ubah...ada masa momentum itu terlalu pantas untuk saya kejar, untuk saya paut, untuk saya gapai. Terlalu sukar untuk dicoretkan di sini. Namun sokongan sahabat alam maya sejak dari tahun 2006 dahulu sangat saya hargai.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

...Jurnal Kehidupan... Template by Ipietoon Cute Blog Design