Welcome

Assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Followers

Tuesday, April 19, 2011

Blog Akan Dihapuskan?

Blog Akan Dihapuskan?

Blog Akan Dihapuskan? Blog yang tidak menggunakan akaun google akan dihapuskan. jadi, apa yang perlu kita buat sekarang ini?

Blogger.com merupakan antara perkhidmatan pertama yang dibeli oleh Google. Selepas hampir 8 tahun membeli perkhidmatan blog percuma tersebut, kini Google mengumumkan yang mana mereka akan menghentikan sokongan untuk pendaftaran masuk ke akaun Blogger menggunakan akaun selain daripada akaun Google. 

Perkara ini akan dilaksanakan pada 25 Jun 2011 nanti. 

Menurut Google, bagi pengguna yang tidak mengubahnya kepada akaun Google selepas 25 Jun kelak, mereka akan memadam akaun tersebut, bersama-sama blog-blog yang didaftarkan pada akaun lama tersebut.

Bagi pengguna blogger/blogspot yang menggunakan akaun selain akaun Google untuk log-in ke blog, wajib menukarnya dengan kadar segera bagi mengelakkan blog anda dihapuskan. Maklumat lanjut sila klik http://buzz.blogger.com/2011/04/important-note-about-legacy-accounts.html   atau terus ke blog kak kujie kujie.com

Wah nampaknya, blog ibu yang menggunakan akaun selain gmail, kenalah dikemaskini....

11 comments:

nurkass said...

salam kak ummu..
alhamdulillah kass mmg guna google account..hehe..

kakchik said...

assalamualaikum ummu masyitah. terima kasih atas perkongsian ini. kakchik sempat baca ni insyaallah akan sempat ambil tindakan yang sepatutnya.

Amiizaa2001 said...

tq sharing info:):)

ummu said...

waalaikumussalam nurr,
alhamdulillah lah kalau cenggitu.
kira selmat satu type, kan nurr

ummu said...

waalaikumussalam kakchik.
terima kasih kakchik atas sokongan kak chik kepada blog saya ini.
selamat maju jaya kak chik
tahniah atas kelahiran blog wordpress self hosting kakchik

ummu said...

tq too 2 amiiza for dropping by

IMANSHAH said...

xberapa nak gheti..

aNIe said...

Salam ummu... hmmm... betul ke? Dulu akak pernah dengar berita ni jugak...

ummu said...

akak pun kebetulan baca entry kak kujie,imanshah

ummu said...

waalaikumussalam kak kujie,
dari apa yangs aya faham dari buzz dialah, dia hanya akan delete blog yg tak guna akaun dia je tapi ada klausa lagi...

Ibu_Niyaz said...

alamak akak...cam na nak wat ni...sy dok log in guna akaun yahoo....


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

...Jurnal Kehidupan... Template by Ipietoon Cute Blog Design