Welcome

Assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Followers

Friday, January 29, 2010

Terima kasih

Terima kasih, Orang Berbudi,Kita Berbahasa


Bunga hiasan yang menarik di ruang legar Pusat Klinik pakar HTAA

 
Pameran Pendidikan pada 3 bulan lalu;Pencegahan H1N1


Pameran pendidikan yang kulihat semalam

  
Penerangan Yang Jelas


Alhamdulillahirabbila'lamin. Syukur pada Allah SWT, kita dapat menikmati nikmat terbersar dalam hidup ini iaiatu nikmat Iman dan Islam. Pagi Jumaat yang cerah. baru sahaja selesai mendengar Tazkirah Al Fadhil ustaz Hamizi Jamaludin di Radio Pahangfm. Menarik tajuknya, berkisar tentang Takabbur.AlFadhil Ustaz banyak meberikan contoh-contoh dalam realiti kehidupan manusia. 

"Ya Allah, jadikanlah aku lebih baik dari yang mereka sangkakan,"antara doa yang diajar oleh Al Fadhil Ustaz apabila ada insan menghina diri kita.

OKlah ini pula catatan saya....

Ketika ingin menuju ke Klinik Pakar bagi menghadiri temujanji rutin, saya disapa pengawal wanita,"Tebal fail adik?Macam-macam kad ada." 

Jawabku,"Erm,kena bawa dan simpan kak. Untuk rujukan jika berlaku masalah berbangkit,"jawabku.Hu hu. Perhi hospital pun bawa fail. Macam nak pergi temuduga kerja pula rasanya. Sampai kakak pengawal di kaunter pun menegur.

"Eh,adik nak naik atas sendiri ke? Takde keluarga ke nak temankan?"tanya kakak di kaunter lagi.
"Suami sedang cari parking kereta kak. Takpe,saya dah biasa. InsyaAllah boleh,"jawabku lagi.

"takpe,biar akak bantusampai di lif ya,"kakak di kaunter menawarkan diri.

"Takpe,kak. saya OK,"tutur saya.Risau juga nanti akan menganggu tugas hakikinya.

"Takpe,sekejap. Sementara takde orang,"kata kakak pengawal lagi.

Lalu,dia bantu saya sehingga ke lif terbuka. Saya sebenarnya tidak mahu menyusahkannya. Namun apabila kakak ini sanggup mennawarkan dirinya, saya sambut dengan tangan terbuka dan senyuman untuknya. Iyalah,takkan saya nak marah kakak ini apabila dia sendiri beriya-iya mahu membantu saya kan.Walaupun sebenarnya saya sudah biasa lalui kehidupan baru saya kini. Dan sedang menyesuaikan diri dengan situasi baru ini.

Kemudian semasa dalam lif dan menuju ke Klinik Pakar, saya turut dibantu oleh pengunjung temujanji dan keluarga mereka. Terima kasih kepada kalian. semoga Allah memberkati bantuan kalian.



 gambar di Sekitar Klinik Kesihatan Mentakab pada 27/01/2010

Saya juga ingin merakamkan terima kasih buat kakak 'aci' pengawal dan 'uncle' pengawal di Klinik Kesihatan Mentakab di atas keprihatinan mereka. Setiap kali ke sana, pasti salah seorang dari meraka akan membantu saya sehingga ke kaunter pendaftaran sementara en hubby mencari parking kereta. pernah sehari sewaktu saya datang ke sini, akak 'aci' takde.Rasa macam ada yang kurang. rupanya, kakak 'aci' cuti bagi menjaga ibunya yang sakit di kampung. "uncle' ini pun rajin membantu pelajar-pelajar yang adik saya bawa ketika membawa pelajar mendapatkan rawatan kecemasan waktu malam.

 Orang berbudi,kita berbahasa. 
Yang indah itu Budi, Yang cantik itu bahasa.

p/s:maaf ya kawan-kawan. saya tak dapat menziarahi blog kawan-kawan dan membalas komen akwan-kawan. InsyaAllah, ada izinNya, saya akan pergi ziarah blog teman-teman sekalian.
sekian wassalam.

12 comments:

maiyah said...

mcm sy dulu gi klinik kesihatan yg dekat kat umah.. kayuh krusi roda punyalah penat , nasib baik ada yg tulung tolak setgh jln..

sbnrnya org mesia ni mmg berbudi apalagi cam sy yg oku nih

Erna said...

alhamdulullah..dinegara kita kita masih ramai lagi yang dengan senang hati membantu insan lain..alhamdulillah..

Werdah said...

Salam Um. Masyitah,

kak juga tumpang bersyukur.. kak selalu juga dilayan seperti ini alhamdulillah. Allah Al-Hasib mencukupkan apa yang terkurang, dihantar orang lain untuk membantu. hanya Allah yang Mengetahui.

Kunang-Kunang said...

Saya tak tahu ummu sakit apaer, tapi saya doakan semoga segalanya alright.

fazlinil irma said...

alhamdulillah... masih ada lagi yg sudi membantu.

silversarina said...

Alhamdulillah dipermudahkan urusan di hospital . Orang berbudi kita berbahasa , memang tepat untuk dipraktikkan dalam kehidupan seharian .

Take care !

N.A.Y said...

salam kak...

sihat hari ni?

syayassir said...

klinik kesihatan mentakab.. dah lama tak pergi. last pergi masa anak kena jaundice. tapi, layanan di sana memang superb!

nza said...

Alhamdulillah..masih ramai lg org yg brbudi bahasa....
Maaf ye kalau kak nza nk tnya cz kak nza br kenali umu.masyitah....Adik sakit apa?

zue said...

mcm itulah rakyat m'sia yg tak kira bangsa.

tapi ada setengah tu...belum sempat nak tanya dah kena marah2.

semoga um.masyitah sehat hendaknya.

a kl citizen said...

assalammualaikum

alhamdulillah Allah memudahkan urusan....um. masyitah

dmx said...

salam...
ummu....
mdoakan...agar ummu
sentiasa sehatwalafiat.....ek
kterbatasan...masa
untk....mziarah huhuhuh


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

...Jurnal Kehidupan... Template by Ipietoon Cute Blog Design