Welcome

Assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Followers

Thursday, February 17, 2011

Kalau mereka tiada..

Kalau mereka tiada, apa agaknya akan jadi pada bumi kita?


Besar jasa mereka. Walaupun hujan membasahi bumi, mereka tetap menjalankan tugas dan amanah mereka. Walaupun gaji mereka tidaklah setinggi mana, mereka tetap bersabar menjalankan tugas mereka meskipun terpaksa saban waktu menghidu bau-bauan yang tidak enak dan memualkan.

Sungguh besar jasa mereka pada kita, kan?

15 comments:

bunga-bunga syurga said...

tol tu kak alhamdulilah......

Kunang-Kunang said...

Salam Ummu,

Itulah yang ramai orang tak perasan.

zue said...

Assalamualaikum ummu,
mmg susah klu mereka tak ada...sepatutnya mereka ni diberilah gaji yg setimpal dgn kerja mereka ni. tak ada org yg sanggup menghidu bau yg busuk serta sampah yg dah berulat.

Kakzakie said...

Assalamu'alaikum Ummu,

Membersihkan kekotoran amat dituntut Islam. Ternyata ganjaran dunia yg sedikit sebenarnya membuat org gembira dan melaluinya juga ganjaran akhirat besar sekali.

ibuintan said...

assalamualaikum ummu,

namun ada yg memandang mereka dengan sebelah mata..

tanpa mereka kita akan hidup dalam timbunan sampah buatan kita juga

Sham said...

ramai pandang hina kerja ni...tp tak fikir kalau diorang takde apa akan jadi...?

ummu said...

mereka sanggup berhedapan dnegan bau-abauan yang tidak enak,kan saudara

ummu said...

waalaikumussalam kak hanim
semoga mereka tetap terus bekerja dengan baik,kan kak meski ramai yang tak perasan akan kehadiran mereka

ummu said...

waalaikumusalam kak zakie
semoga ramai yang sedar akan kepentingan menjaga kebersihan,kan kak.kerna kebersihan itu sebahagian dari iman

ummu said...

waalaikumussalam kak zue
besar kan pengorbanan mereka ini.begitulah kehidupan ini, sebenarnya kita saling lengkap melengkapi kan kak? kalau tiada mereka, siapalah yang akan memebrsihkan kotoran..

ummu said...

waalaikumussalam kak ibuintan
betul sampah itu kita juga yang buat,kan kak

ummu said...

ya kan Sham,kalau takde diorang
kita juga yang akan susah.

suri solehah said...

salam ummu...benarlah..benda yang kita pandang sebelah mata sebenarnay sangat berharga jika kita kehilanagannya....

relevan said...

Salam ummu.. Saya dalam perkhidmatan ini sekarang :)

tq Ummu..

Nak kongsi link ini..

ummu said...

assalam encik releven,terima kasih encik releven sudi berkoongsi link ini. sangat saya hargai. encik releven pasti tahu kan, gambar ini diambil di mana..:) maklumlah temerloh dekat je dengan tempat saya.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

...Jurnal Kehidupan... Template by Ipietoon Cute Blog Design