Photobucket

Welcome

Assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Followers


Saturday, October 29, 2011

Pokok Kelapa Tumbang, Budak Meninggal

Pokok Kelapa Tumbang, Budak Meninggal

Al fatihah untuk Nurshuhada Azman, 4 tahun, yang meninggal dunia setelah dihempap sebatang pokok kelapa setinggi 15 meter di Jerantut Feri. Salam Takziah untuk keluarga Adik Nurshuhada.

JERANTUT 27 Okt. – Seorang kanak-kanak berusia empat tahun maut akibat dihempap pokok kelapa di hadapan ibu dan lima adik-beradiknya di Kampung Lada dekat sini, kelmarin.

Mangsa, Nurshuhada Azman, dikatakan berada di halaman rumah kira-kira dua meter berdekatan tangga rumahnya sebelum kejadian itu berlaku kira-kira pukul 10.30 pagi.

 

Bapa mangsa, Azman Zainuddin, 41, berkata, ketika kejadian, dia berada di pekan Jerantut dan bergegas ke hospital sebaik sahaja dimaklumkan oleh jiran mengenai kejadian itu.

“Saya diberitahu anak saya pada mulanya duduk di tangga rumah bersama adik-beradiknya yang lain, tetapi sebaik sahaja berjalan ke halaman rumah, tiba-tiba sebatang pokok kelapa setinggi kira-kira 15 meter tumbang lalu menghempapnya.

“Ketika kejadian, isteri saya sedang berurusan dengan pembekal makanan ikan untuk ternakan ikan sangkar yang saya usahakan,” katanya ketika ditemui pemberita di sini.

Jenazah Nurshuhada selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Lada dekat sini, kelmarin.

Menurutnya, kejadian itu berlaku begitu pantas dan tiada siapa menduga pokok kelapa itu akan tumbang kerana tiada angin kuat ketika itu.
Bagaimanapun, katanya, dia reda dengan ketentuan takdir Allah yang menimpa anak bongsunya itu.

1 comments:

ckLah @xiiinam said...

Salam Ummu...

Takziah untuk keluarga adik ni dari ckLah...


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

...Jurnal Kehidupan... Template by Ipietoon Cute Blog Design