Welcome

Assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Followers

Saturday, September 19, 2009

Catatan Sebelum Raya

Catatan sebelum Raya

Assalamualaikum warahmatullah...hrm rasa nak tulis sesuatu di sini . Selagi belum raya, selagi tu nak tulis. Semalam, Hari Jumaat, kami terpaksa berurusan ke Kuantan. Masa pergi, pagi lagi. Jalan raya di Bandar Kuantan dah jammed. Masa balik, Bandar Temerloh pula jammed. Yang bestnya, gerai-gerai lemang tetiba banyak di tepi-tepi jalan raya. Ok lah tu kan, meraih pendapatan secara halal. Terdapat beberapa peristiwa di akhir Ramadhan ini dalam kehidupan kami.

1) Maid dihantar pulang

Kami terpaksa batalkan permit maid dan terpaksa ke Imegresen Kuantan pada saat lebaran bakal menjelang. Pegawai Imegresen pun kasihan dengan kami. Asyik maid kami ni ada masalah kesihatan je. Bermula masalah kesihatan (maid dah pregnant 3 bulan masa baru bekerja 2 minggu di rumah kami, maid yang bermasalah psikotik, dan macam-macam lagi). terkini maid ini ada masalah darah tinggi dan memang sudah mengambil ubat doktor khas untuk mengawal darah tingginya sejak di desanya lagi. Usia pun sudah 43.

Buat lambat-lambat karang terjadi apa-apa yang susah kami juga. Maid ada masalah hypertension. Terjawab soalan saya mengapa maid tidur atau beristirehat di kamarnya di antara 3 hingga 4 jam waktu siang. Padahal anak kami cuma 2 orang hmm tapi penat tau melayan anak hiperaktif ni.

2) Agensi bertanggungjawab

Syukurlah. Agensi yang kami berurusan kali ini orangnya bertanggungjawab. Mudah-mudahan persaudaraan atas aqidah ini diberkatiNya. Beliau memberi kami pilihan biodata maid untuk dipilih, termasuk maid dari Kemboja. Beliau tidak mengenakan charge tambahan berikutan masalah kesihatan maid.

3) Bertugas waktu raya

Sewaktu keluar di Exit Gambang LPT, kami melihat pasukan bomba yang bersiap sedia di situ. Pelbagai kempen keselamatan jalan raya oleh pelbagai pihak juga diadakan. Semoga kita selamat pergi dan balik dari destinasi mesing-masing.

Teringat kepada pasukan tentera, polis dan bomba yang bertugas waktu raya. Besar pengorbanan mereka..

3 comments:

maiyah said...

Salam lebaran.. ssh gak kan kalo takde maid nih.. sabar ummu ye:)

hanny said...

salam aidilfitri ummu masyitah. maaf zahir batin...Selamat bergembira di hari raya:)

ummu Masyitah said...

Maiyah;
Salam lebaran untuk Maiyah juga. terima kasih atas keprihatinanmu.

Hanny
salam aidilfitri wat Hanny sekeluarga juga.terima kasih.semoga hanny pun bergembira jua.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

...Jurnal Kehidupan... Template by Ipietoon Cute Blog Design