Photobucket

Welcome

Assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Followers


Thursday, September 17, 2009

Salam Aidilfitri





Salam Adidilfitri dari raudhatulukhuwwah.blogspot


Syahdu terasa di jiwa. Ramadhan Al Kareem bulan yang penuh barkath, bulan keampunan, bulan kerahmatan dan bulan pembebasan dari api neraka bakal menginjak pergi. Terasa diri ini masih sedikit bekalan untuk ke negeri abadi. Banyak peristiwa yang berlaku di sejarah Islam dalam bulan Ramadhan. Contohnya, Peristiwa badar al Kubra. dan Nuzul Quran. Peristiwa-peristiwa ini semoga menjadikan kita sebagai umat Nabi Muhammad SAW yang hidup di akhir zaman, ambil sebagai pengajaran.

Ramadhan menginsafkan kita, kesusahan insan yang memang sentiasa berlapar kerana sukarnya mendapatkan sesuap rezeki. Ramadhan adalah sekolah kehidupan yang mengajak kita saling membantu dan berkasih sayang, terutama kepada anak-anak yatim, orang yang sedang dilanda musibah, orang fakir, orang miskin, saudara-saudara seagama yang revert to Islam, ibu-ibu tunggal yang gigih membesarkan anak-anak, golongan Orang Kelainan Upaya dan yang terlantar . Sesungguhnya, Ramadhan mengajar kita menjadi hamba Allah yang bersabar dan bersyukur. Semoga Ramadhan kali ini kita menjadi lebih baik dari Ramadhan lalu. Walaupun Ramadhan kian pergi...Aidilfitri tetap perlu diraikan. Aidilfitri adalah hadiah daripada Allah untuk umat Nabi Muhammad SAW yang beriman dan beribadah mengikut aturan Nya.

Di kesempatan ini, saya, Ummu Masyitah dan suami dengan nama penanya, insanfakir kami sekeluarga memohon maaf di atas salah silap kami kepada sahabat-sahabat kami. Samada sahabat di alam realiti juga di alam maya ini.

Kepada yang sudi menjadi followers dan link teratak saya ini, ada yang dari awal teratak saya muncul, hingga saat ini, saya ucapkan terima kasih atas kesudian saudara-saudari. Jika kawan-kawan sudi, sudi-sudikanlah ya ambil kad raya saya nih. surry lambat wat kad. Saya ada juga cuba memasuki blog kawan-kawan yang menjadi followers saya, tetapi tidak dapat. Tidak mengapalah. Mungkin belum masanya kawan-kawan nak bagitau blog kawan-kawan. Tahniah juga pada kawan-kawan yang dah jadi online businessman/woman seperti di Echam.

Kepada followers yang juga rakan-rakan semasa saya di alam persekolahan dan alam universiti, semoga kenangan indah zaman remaja kita tetap segar di ingatan. (Erk,nape erk u alll jarang tinggalkan komen kat sini? Segan erk?)Mohon maaf andai sepanjang kita bersama mengharungi suka duka alam remaja, ada kekasaran bahasa dan tersalah tingkah dariku. Gaduh-gaduh dan merajuk-merajuk.

Kepada bekas anak-anak didik saya, yang ada mengikuti teratak usang saya nih.. (terutama xSSAJ Kluang dan x Bantura Keratong) walau di mana sahaja anda berada, saya doakan kesejahteraan hidup anda. Semoga kalian tabah harungi dugaan hidup. Bukan senang kan nak senang? So, lalui hidupmu kini dengan tabah dan habiskanlah pengajianmu dahulu sebelum memikirkan perkara lain. (Ada yang telefon, x-SSAJ bertanya, betul ke ini saya? Kenapa, tak percaya? Ya, inilah saya. Cuma fizikal saya je dah berubah. I'm OK. Inilah takdir Allah untuk saya. Kat dunia ni lagi ramai yang diuji lebih dari kita, kan? InsyaAllah, Hati, jiwa dan citra saya masih saya yang dulu)

Bagi yang dah balik bercuti..jalan baik-baik tau. Bagi yang belum lagi nak balik..pun jalan bebaik tau. raya-raya juga, seronok- seronok juga, tapi Allah jangan dilupa tau. Erk zakat fitrah jugak..Jaga kesihatan untuk elak H1N1 dan elakkan kemalangan jalan raya.

Bagi sahabat-sahabat yang terpaksa beraya di perantauan, semoga raya sahabat tetap meriah. Best tu tau, dapat merasa beraya di rantau orang. ...

Ok, sekali lagi, maaf zahir batin. Selamat hari Raya Aidilfitri buat semua kawan-kawan.




6 comments:

Anonymous said...

Selamat hariraya, Ummu. Moga ceria dan bahagia selalu.

ummu said...

Kak Intan;
terima kasih atas doanya.selamat hari raya juga untuk akak sekeluarga

hai said...

Salam Aidil Fitri!!

Maiyah said...

Selamat Hari Raya ummu.. dak bik kad tu makasih :)

Wina Momma S and S said...

salam aidilfitri wat ummu sekeluarga :-)

ummu said...

Kak hai, Salam Aidilfitri juga untuk Kak Hai sekeluarga

Maiyah;
terima aksih Maiyah.slam Aidilfitri wat Maiya dan anak-anak ya.semoga Aidilfitri ini membawa cahaya kebahagiaan untuk Maiyah dan anak-anak juga saya sekeluarga.

Wina,
salam adidilfitri wat Wina sekeluarga juga tau.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

...Jurnal Kehidupan... Template by Ipietoon Cute Blog Design