Photobucket

Welcome

Assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Followers


Monday, April 02, 2012

Alhamdulillah An Nuur Sudah Boleh Gerakkan Kaki

 Alhamdulillah An Nuur Sudah Boleh Gerakkan Kaki

 Hope 2 Walk (untuk ke blog sila ke http://hope2walk.blogspot.com/) dilancarkan untuk mengumpul dana bagi pembiayaan perubatan An-Nur dan Annisa yang mengalami Cerebral Palsy (lumpuh otak), Mitchondrial Disease dan Global Developmental Delay.

Dana ini bertujuan untuk membawa Annisa dan An-Nur ke Erkang Hospital Beijing, China bagi menjalani rawatan, latihan fisioterapi dan program pemulihan yang intensif. Untuk info lanjut sila layari http://www.hfind.net/

 Bank Islam
Cik Annisa binti Mohd Affandi
account number : 14 229 02 001975 2

Maybank
Raja Rohaisham binti Raja Muhaiddin (ibu)
Account number : 162021363678


Standard Chartered
Raja Rohaisham binti Raja Muhaiddin
Account number : 39 919 49 92754
 
Untuk ke blog peribadi An Nuur dan ALlahyarhamah An Nisaa, http://akuoku.blogspot.com/


Saat manis lihat An-Nur gerak kaki

Petikan daripada Akhbar Harian Metro, Isnin, 2 April 2012



PUTRAJAYA: Melihat anak kesayangan, An-Nur Mohd Affandi, 9, yang mengalami Cerebral Palsy (lumpuh otak) dan Mitochondrial Disease sejak lahir mampu mengangkat dan menggerakkan kaki sendiri saat paling menggembirakan pasangan Mohd Affandi Ramli dan isterinya, Raja Rohaisham Raja Muhaiddin.
Ia berlaku beberapa hari lalu, selepas lebih sebulan kanak-kanak itu mendapatkan rawatan latihan fisioterapi dan program pemulihan intensif di Hospital Erkang, Beijing, China.

Mohd Affandi berkata, mereka gembira dan bersyukur dengan perkembangan positif ditunjukkan anak bongsunya itu.
“Setiap hari An-Nur diberi rawatan akupuntur, urutan dan herba bagi memulihkan kesihatan dalamannya. Alhamdulillah selepas dua minggu, kaki An-Nur yang sebelum ini lurus menegang lembut dan boleh dibengkokkan perlahan-lahan tanpa dia merengek seperti sebelum ini,” katanya ketika dihubungi menerusi SMS dari Beijing, China di sini, semalam.

“Kami bersyukur selepas melihat An-Nur menggerakkan kaki sendiri selepas sekian lama kakinya hanya lurus menegang.

“Alhamdulillah, perkembangan ditunjukkan An-Nur sangat positif,” Mohd Affandi, Raja Rohaisham dan An-Nur berlepas ke China pada 13 Februari lalu selepas badan bukan kerajaan (NGO) Hope2Walk melancarkan Tabung Harapan Annisa dan An-Nur tahun lalu, untuk mendapatkan dana bagi membantu kanak-kanak itu.

Tabung itu pada mulanya dilancarkan untuk membantu dua anak pasangan berkenaan yang mengalami penyakit sama iaitu Annisa dan An-Nur, namun Annisa meninggal dunia hanya selepas sebulan tabung dilancarkan.

Katanya, tiga bulan pertama rawatan lebih kepada usaha merangsang luahan emosi dan kesihatan dalamannya.
Katanya, kini An-Nur lebih aktif dan anggota badannya semakin lembut, malah sistem perkumuhan bertambah baik dan mampu membuang air besar setiap hari berbanding seminggu sekali, sebelum ini.

“Lebih menggembirakan, berat badannya naik dua kilogram (kg) dalam sebulan. Ini memudahkan proses rawatan, sekali gus mengelakkan tulangnya patah.

“Emosinya juga semakin peka dan mampu menzahirkan emosi, apabila ketika menangis dia mengeluarkan air mata,” katanya.

Sementara itu, Setiausaha Hope2Walk, Nashita Md Noor berkata, melihat perkembangan positif ditunjukkan An-Nur memberi semangat kepada badan itu terus berusaha mendapatkan bantuan orang ramai.

1 comments:

Anonymous said...

Alhamdulillah, semoga kesihatan An-Nur terus baik.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

...Jurnal Kehidupan... Template by Ipietoon Cute Blog Design