Photobucket

Welcome

Assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Followers


Monday, August 22, 2011

Bicara Cinta Buat Mu ...

Bicara Cinta Buat Mu ...di Ramadhan Ini
http://www.myukhuwwah.com/



Allahu Rabbi...
Kau Yang maha Melihat
Kau Yang Maha Penyayang
kau Yang Maha Pelindung

Allahu Rabbi, 
HambaMu datang merafak sembah,
memohon izinMu dan redhaMu ya Rabbi
di perjalanan seorang hamba yang lemah.



 Ketika saat ini 
aku telah jatuh cinta 
bersama hambaMu, Ya Robbi
daripada Kaum Adam, ciptaanMu, Ya Robbi.
di istana kasih, bersama cahaya mata
AnugerahMu yang tak pernah terlintas di minda
seorang hamba.

Allahu rabbi, Daku merafakkan sembah syukur
Kerna Kau anugerahkan dia
hadir mengangkat martabatku sebagai wanita,
Dia, yang memilihku hanya kerana Engkau Ya Tuhan Yang Maha Esa.

Allahu Rabbi, pintaku,
Jangan biarkan cinta yang mekar ini
menyebabkan cinta untuk-Mu berkurang
Hingga membuat daku  lalai 
akan adanya Engkau.

Cintaku, Engkau yang selama ini bersamaku
menjagaku, tiap waktu,
menjaga diriku, penuh kehormatan MU,
......dari serangan sang kucing pada si ikan,
 Engkaulah pemihara diriku
daripada sang perosak yang tanpa pernah menghormati 
..... prinsip dan jati diri seorang Muslimah.


Ya Allahu Ya Rabbi,
Hanya Engkau yang sentiasa menemaniku..
dan hanya Engkau seorang yang benar-benar memahamiku..

...Di kala aku sakit dan sihat..
Di kala aku suka dan duka..
Di kala aku di hina
Di kala aku berada di tahap paling bawah kerjaya..
 Di kala aku sendirian di daerah asing
...dan serba baru bagiku


 Ya Allah YaRabbi
Engkau yang selama ini peyembuh diriku,
...andai ku terluka, Kau segera rawat,
Engkau yang selama ini mengubat rawan,
....memeliharaku dan mengasihiku penuh kasih
lebih mendalam kasih sayangMu 
daripada kasih sayang seorang ibu pada bayinya.

Allahu Rabbi, aku pohon padaMu
Ketika aku sedang dilamun cinta
Penuhilah hatiku dengan bilangan cinta-Mu yang tak terbatas
Biar cintaku pada-Mu tetap utuh 





Allahu Rabbi, izinkanlah
Ketika  aku sedang berada dalam bejana cinta makhluk 

Kupohon padaMu,
jadikanlah dia, 
seseorang yang hatinya penuh dengan cinta-Mu 
seseorang yang pabila memandang ke wajahku
dan diri yang dhaif ini
jatuh cinta padaMu
seseorang yang pabila kupandang dirinya
membuatkanku semakin cinta akan diriMu
Dan membuatku semakin mengagumiMu

Allahu Rabbi
Berilah kami kesempatan
untuk lebih mendekati cinta-Mu 
di dalam lembayung rahmat dan ikhsanMu.
Di dunia dan kehidupan selepas kematian
Cinta Mu, di alam yang abadi..


Ya Allah
tukarkanlah kecintaan ku kepada hamba-hambaMu ini 
Kepada hanya semata-mata cinta keranaMu.
Allahu Rabbi, pintaku yang terakhir
Jangan pernah Kau palingkan wajah-Mu dariku

Anugerahkanlah aku cinta-Mu 
cintaMu dunia dan akhirat
Cinta yang tak pernah pupus oleh waktu
Amiiinnn......

1 comments:

Kakzakie Purvit said...

Insya-Allah Ummu kasih ada kelurga dan padaNya kia terus bajai demi kebahagiaan dunia dan akhirat...


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

...Jurnal Kehidupan... Template by Ipietoon Cute Blog Design