Photobucket

Welcome

Assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Followers


Saturday, August 20, 2011

Somalia Famine, KAMI BLOGGER PRIHATIN,

 Somalia Famine, KAMI BLOGGER PRIHATIN

Six-month-old baby named Ali lays on a table in a corridor at a local hospital in Mogadishu


Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Ketika kita masih mempunyai air untuk mandi, makan, minum dan laian-lain keperluan, di dunia sebelah sana, ada insan-insan yang sangat-sangat memerlukan air untuk kehidupan.


Ini adalah segmen, yang dianjurkan oleh Bro Ben, sebagai sokongan terhadap kempen TABUNG KEMANUSIAAN SOMALIA  anjuran ISLAMIC RELIEF MALAYSIA atau IRM .http://irmblog.org/
" RM 3 juta menjelang Syawal yg IRM perlukan utk Somalia tidak mustahil, Insya ALlah! Dermalah dlm 10 terakhir Ramadan ini. "
Donors are now able to donate online.
CLICK HERE TO DONATE ONLINE

We also require you to key in your Address in the “REMARK” space.
You can also bank-in your donations to our Maybank (5621 4270 8704) or CIMB account (1259 0000 804 058), and fax to us the bank-in receipts to our fax number (03-8948 7339) or e-mail the receipt to info@irmblog.org. 
Please specify on the receipt which appeal you would like to donate to. For a more detailed explanation, call us on 03 8948 6334. 
Buat rakan rakan blogger , jom kita sebarkan melalui segmen ini .. Untuk info lanjut sila klik http://www.benashaari.com/
Palestin, Isu yang belum selesai.
Begitu juga kepada yang ingin membantu Muslim Palestin. Boleh klik di sini.

Keinsafan Ramadhan Bersama Huffaz Palestin: Mohonlah Keampunan Allah.

Alhamdulillah, kita masih lagi berpeluang untuk menggapai rahmat dan keampunan Allah. Sudah tentu pada setiap bulan Ramadhan kita akan mencari peluang melipat-gandakan amal kebajikan dan mendekatkan diri kepada Allah.

Ramadhan tahun ini memberi pengalaman baru bilamana kita berkesempatan menimba ilmu dan pengisian jiwa daripada para huffaz Palestin yang dihantar khusus oleh Rabitah Ulama Palestin ke Malaysia. Suasana kehidupan, perjuangan dan pengalaman mereka yang berbeza daripada kita dapat memberi persepsi baru terhadap kehidupan ini.

Sedikit tazkirah Oleh huffaz Palestin,

Dalam satu sesi tazkirahnya, Sheikh Maher al Munajjed yang mengetuai para huffaz tersebut, pernah memberi nasihat tentang perlunya kita menggandakan taubat kepada Allah, apatah lagi dalam bulan Ramadhan ini. Allah menyeru kepada setiap kita supaya bertaubat dan jangan berputus asa andainya terlanjur dengan maksiat, kerana Dia Maha Pengampun dan Maha Menerima taubat (at-Thawwab.)

“Kita manusia tidak asing daripada maksiat. Maksiat-maksiat itu tidak sedikitpun mengganggu kehebatan Allah swt, tetapi maksiat itu sebenarnya mengganggu kita sebagai manusia,” kata beliau menjelaskan sifat Allah swt yang sentiasa mengampunkan hamba-hambaNya yang berbuat maksiat.

Hati orang mukmin sebenarnya dapat membezakan di antara kebaikan dan kejahatan, di mana seseorang itu akan merasa lapang dan gembira apabila melakukan kebaikan dan sebaliknya merasa sempit dan sedih apabila melakukan maksiat. Walaupun Allah sentiasa membuka pintu keampunan, setiap orang mukmin harus merasa parah dengan kemaksiatan dan gembira dengan kebaikan. Sila klik di sini.

Ingin Menyumbang? Anda boleh menyumbang bantuan kewangan melalui

Nama Akaun: Tabung Palestin HALUAN
BIMB: 14-023-01-003429-2
Maybank: 5644 9020 8528


Info lanjut sila klik di sini.
Atau klik  Tabung Pendidikan dan Kemanusiaan Palestin, di sini. 
Sekian, wassalam. 

6 comments:

Aina said...

memang sedih kan..harap dapat membantu mereka juga. Amin Ya Allah..

ummu said...

amin ya Allah
salam ramdhan untuk Aina.

insan marhaen said...

IM diberitahu jika ingin buat sumbangan boleh melalui MERCY yang insyaAllah boleh dipercayai kerana ramai rakan-rakan IM menjadi anggotanya.

ummu said...

teima kasih IM aqtas informasi yang diberikan

ummu said...

teima kasih IM aqtas informasi yang diberikan

Werdah said...

Assalamu'alaikum ummu

Sedih melihatkan keadaan mereka di youtube.. rezeki kita melimpah-limpah...


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

...Jurnal Kehidupan... Template by Ipietoon Cute Blog Design