Photobucket

Welcome

Assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Followers


Tuesday, April 10, 2012

Kenangan Karnival Mahabbah IKIMfm Yang Best

Karnival Mahabbah IKIMfm Yang Best

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Ketika ini, saya sedang melalui satu fasa dalam kehidupan saya. Saya berehat buat seketika dari tugas hakiki saya, memandangkan tahap kesihatan berstatus OKU Fizikal, memerlukan tempat kerja yang kondusif untuk orang berkerusi roda seperti saya.

Walaupun kini saya telah melepasi fasa Bed Ridden- Kerusi Roda, DAN Alhamdulillah sedang melalui fasa positif setererusnya, namun jika situasi tempat kerja berbukit dan curam, saya rasa ia tidak kondusif untuk fizikal saya.

Ini bukanlah maknanya saya hendak meninggalkan terus tugas hakiki saya. Tetapi ingin beri peluang buat diri sendiri...Susahnya saya nak tulis di sini.

Dalam pada tempoh berehat ini, sempatlah saya menjenguk Karnival Mahabbah IKIMfm di Bandar Dato' Onn Johor Bharu Johor pada 30 Mac 2012 hingga 1 April 2012 lalu. Ternyata ia  memang best.

Banyak pengetahuan baru dan pengalaman menarik yang saya timba sepanjang karnival berkenaan. Bergaul dengan lebih ramai orang membuatkan saya menjadi insaf.

Ada pengunjung karnival berkenaan yang OKU Penglihatan dan OKU Fizikal, tetap datang memberi sokongan.

Macam-macam aktiviti yang diadakan sepanjang karnival ni. Cuma saya rasa, macam kurang promosi banner atau bunting tentang karnival ini di sekitar bandaraya selatan tanahair itu.

Di Bandar Baru Uda misalnya, bunting cuma boleh dibilang dengan jari.

Kumpulan Rabbani dan Ustaz Syed Noorhishan Syed Tuan Padang semasa Mawlid @ JB Karnival Mahabbah IKIKMfm malam 31 Mac 2012. 

Terus terang, saya rasa sungguh tersentuh dengan dendangan mawlid dan penceritaan yang santai pada malam tu. Walaupun dari jauh sahaja saya mendengar dan menonton mereka, tetapi terasa sentuhan nurani malam tu. Rasa rindu pada Rasululluah SAW terasa sangat...




Kumpulan Akhdan semasa Konsert Mahabbah IKIKMfm 1 April 2012.


Kumpulan Saujana

Lagu Penerang Hati dan Patah Hati



Boboi pun ada



DJ fAIZ YANG PERAMAH

2 comments:

Nida said...

As-salam..

Suka mendengar alunan nasyid... rasa damai dan menginsafkan jua.

ummu said...

waalaikumussalam nida
tenang tu yang best kan Nida


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

...Jurnal Kehidupan... Template by Ipietoon Cute Blog Design