Photobucket

Welcome

Assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Followers


Sunday, June 20, 2010

Bersama Anakku

Bersama Anakku Sayang

Alhamdulillah, dalam cuti sekolah ini anak-anakku gembira dapat berjumpa keluarga saya. Saya hanya pulang dengan anak-anak memandangkan suami bekerja.

Kemudian sekembali ke kampung halaman suami di sini, bagi menghilangkan rasa rindu pada atok dan nenek sebelah saya, pelbagai aktiviti saya lakukan bersama mereka.

Walaupun dalam serba kepayahan untuk bergerak, demi anak-anak saya harus tabahkan hati cekalkan minda.

Syukurlah anak-anak pun kembali happy. Tidaklah teringat  sahaja kepada ibubapa saya sahaja. Lagipun , mereka masih mempunyai atok dan nenek yang sangat baik hati dan penyayang di sebelah suami.

Antara aktivitinya, kami buat aktiviti perkhemahan.

selain uangkaji pelajaran.

Seperti biasa,  masa untuk  bercerita juga di selitkan...


Contohnya, buku, "The Most Honorable Woman" dalam Siri Quran Stories for Young Readers dari maribaca.com,klik sini.


                        Aktiviti Mewarna...

                        Aktiviti Melukis; Lukisan hasil Contengan Anak saya
Katanya, kura-kura nak makan buah dan sayur tapi buah anggur yang dia lukis. Hu hu.


Camping Tepi rumah

                                   Memasang khemah ...

Khemah di tepi rumah je. Senang ibunya nak memantau aktiviti anak. Nak berkhemah kat Gunung Senyum ke kat Gua gelanggi macam zaman remaja dulu, sudah berbeza keadaan fizikal si ibu. Seronok anakku berkhemah.

Aktiviti Anakku membantu diri ini saat kami tinggal berdua sahaja di rumah. Terima kasih anakku sudi menemani ibumu dan membela ibumu kala ada insan mencemuh fizikal ibumu, engkaulah insan pertama yang sanggup pertahankan ibumu. kau akan menangis. Sudah sayang hentikan tangisanmu. Biarkan ejekan orang . Yang Penting Allah ada amat dekat dengan kita semua....



Begitulah sedikit catatan ibu pada mas acuti sekolah anak-anak.

0 comments:


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

...Jurnal Kehidupan... Template by Ipietoon Cute Blog Design