Photobucket

Welcome

Assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Followers


Saturday, June 19, 2010

Kod untuk Radio IKIM.fm

Kod Untuk  Radio  Institut Kefahaman Islam Malaysia


Assalamualaikum buat teman-teman Muslim . Pada entry ini saya cuba memenuhi hajat sahabat maya saya, Umie Sofie, berkenaan hajat beliau untuk mengetahui cara untuk memasang streaming Radio Institut Kefahaman Islam Malaysia atau ringkasnya IKIM.fm.

Alhamdulillah setelah selesai menyiapkan tugasan rumahtangga , dan kesihatan yang diberikanNya, entry ini dibuat.

Sebenarnya, setelah mencari internet cara untuk mendapatkan kod streaming IKIM.fm secara online,puas mencari, tidak saya temui. Hinggalah suatu hari saya mengemaskini email-email saya dan tergeraklah hati ini untuk masuk di Forum Jalinan Ukhuwah,Jalinan Ukhuwah Sahabat IKIM.fm,  barulah saya menemui kod radio tersebut.

.:: AHLAN WA SAHLAN ::.
(Assalamu'alaikum wbt) السّلام عليكم و رحمة الله
dan Salam Sejahtera,

Salam Bersambut, Ukhuwah Bertaut.

Umpama kita memasuki rumah orang, begitu juga kita menjenguk JALINAN UKHUWAH Ini. Oleh itu, tatasusila dan tingkah laku perlulah dijaga.

"Bertahajud menyerikan wajah, bersyukur membajai baraqah, bermuhasabah mencetus hikmah, bertawakkal membuahkan pasrah, bersaudara menyemai ukhwah kerana Allah"

"Ukhwah itu bukan terletak pada pertemuan, bukan pada manisnya ucapan di bibir tapi terletak pada ingatan seseorang terhadap saudaranya di dalam doanya." Al-Ghazali.


Nampak sangat saya tidak rajin masuk ke mana -mana forum melainkan satu je, teka forum apa? Hu hu.

Setelah log in pada dashboard blog kita, sila klik design dan pilih element.

Kemudian pilih add  gadget. Klik pada

HTML/JavaScript HTML/JavaScript Add
Add third-party functionality or other code to your blog.


Dalam kotak itu kita isi kod yang saya tampilkan di bawah:


update selepas Maghrib;
Harap maaf kawan-kawan. Kod streaming tu bila saya masukkan di sini, ia terus keluar playing radio IKIm.fm. Maaf ya saya tak reti nak bubuh kod tu di sini supaya dia tak auto di sini.

sila emailkan saya untuk kod tersebut. 



Sebelum ini, IKIM.fm turut sediakan kod streaming  rakaman temubual bersama sukarelawan Lifeline4Gaza.
Semoga perkongsian ini membawa manfaat kepada semua.

1 comments:

Anonymous said...

salam.
apa ye code streaming ikim.fm?


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

...Jurnal Kehidupan... Template by Ipietoon Cute Blog Design