Photobucket

Welcome

Assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Followers


Thursday, June 17, 2010

Tersalah Tarikh

Apabila Tersalah tarikh
 



Apabila tersalah tarikh, ia memberi kesan sebenarnya kan? Walaupun nampak kecil tapi jika tarikh penting boleh kita terlupa, makanya perlu ingatkan tarikh penting itu.

Ya Allah rupanya saya tersalah tarikh. Dalam kesibukan menguruskan rumahtangga dan hal keluarga, boleh juga saya terlepas tarikh-tarikh penting. Padahal dalam planer  dah saya catat. Begitulah kalau sudah sibuk dengan hal keluarga.

Saya tersalah tarikh jemputan majlis perkahwinan anak sahabat saya. Tarikh 12/06 ada juga jiran-jiran ibu mertua yang mebuat kenduri kendara. Begitu juga adik sahabat suami, sahabat zaman persekolahannya dulu.

Adus...kenapalah sampai boleh tersilap tarikh. Sudahlah jemputan bertindan. Sebenarnya dalam keadaan saya begini, saya amat terharu dan menghargai jika dijemput ke majlis kenduri anak-anak kawan-kawan. Jadi saya tidaklah merasa terasing di rumah sahaja. Cuma bagi memenuhi jemputan itu, saya perlu melihat kondisi saya dan situasi tempat majlis diadakan Jika laluannya seperti bertar goreng tidaklah susah sangat untuk saya 'mengayuh'.

Kedua, saya tersilap tarikh salah satu temujanji rawatan hospital. Walaupun saya dah catatan dan buat alarm kat HP tapi saya tersalah juga melihat tarikh. Kesannya, temujanji  terbaru saya hanyalah pada November nanti.


                                              Gambar dirakam pada temujanji sebelum ini


Sebelum ni saya hanya di HTAA. Apabila tak dapat hadir dalam satu temujanji, biasanya temujanji gantian akan dibuat sesegera mungkin. Biasanya paling lewat sebulan.

Entahlah mungkin di tempat baru ini, ramai pesakit dari pelbagai daerah bertumpu. Apapun terima aksih kepada Staf Nurse yang menjawab panggilan telefon saya.

0 comments:


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

...Jurnal Kehidupan... Template by Ipietoon Cute Blog Design