Photobucket

Welcome

Assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Followers


Wednesday, June 16, 2010

Tukar Template dan Comment

Tukar Template dan Guna CommentLuv di Blogspot

Alhamdulillah hari ini setelah 'bertungkus-lumus' mendapatkan tempaletes yang mesra CommentLuv, tengah hari ini, inilah template blog saya. "Upin-Ipin" menjadi latar pada kali ini.

Sebenarnya, saya cuba pasang "CommentLuv' di blogspot. Ini kerana setelah menggunakan CommentLuv di blog WP selfhosting, Jurnal Kehidupan (tumpang domain web utama kami), saya dapati comment ini menarik. Entry terkini daripada rakan-rakan yang meninggalkan komen, memudahkan saya menjejaki kembali entry mereka.

Kebetulan ada rakan maya saya turut bertanya tentang apa itu commentLuv di blog JURNAL KEHIDUPAN. Semasa Sis Ashra, klik sini, bertanya kepada saya tentang commentLuv, saya pun tidak berapa tahu bagaimana mahu menjelaskan fungsi CommentLuv ini.

  • ashra salam kak ummu..nak ty,coomentluv tu ape ye. apa beza check or uncheck pada komen?
    Details 2010-06-02 12:08 AM
     

  • Ummu to Ash akan kuar entry terbaru blog Ashra
    Details2010-06-02 7:23 AM#

  • Ummu to Ash waalaikumussalam Ash.cmntluv tu salah satu penyedia komen di blo.istimewanya ia,kalau Ash klik tanda centang pada kotak kecik sebelah cmluv tu,
    Details2010-06-02 7:22 AM#



Kebetulan saya  memang ingin pasang commentLuv di blogspot tetapi tidak tahu bagaimana mahu memasangnya. Alhamdulillah carian saya menemui blog ArifShah yang menerangkan langkah-langkah memasang commentLuv di blogspot. OKLah. Jom kita lihat tulisan beliau. KLik sini.

Percubaan pertama saya untuk memasang komen ini tidak berjaya. Setelah menukar templates barulah berjaya. Selamat tinggal dunia pink ku. Selamat datang dunia cokelat pula.:)

14 comments:

ayukhairy said...

salam ziarah ummu...

cantik template ni..

Tirana said...

Cantik template baru ni...

deena farhana said...

salam kak ummu...

jemput ambik cenderahati tu ye.. sila2 :)

Naimatul Hafizah Nor Rodin said...

wah...kak ummu...sgt cantik templete ni. fiza pun teringin nak letak commentluv kat blog. boleh ye nak letak kat blogspot?

ummu said...

wslm Ayu,TQ ya sudi bertandang ke sini

ummu said...

Terima kasih kak Tirana sudi dtang ke sini.Puas saya memikir nak pilih templates.

ummu said...

waalaikumussalam Deena.
OK nanti akak ambil ya. TQ ya deena

ummu said...

Alhamdulillah, Fiza.
boleh guna kat blogspot Fiza, tapi entry ni cmtluv tu tak dapat berfungsi.Kena tunggu entry baru kot.
iza ikutlag steps yang Blogger ArifShah tunjukkan tu

halimatun said...

wah,cantikla template baru Ummu ni..lagu pun sedap..

ummu said...

TQ Atun. Kebetulan anak2 pun suka Upinipin ni,apalagi saya ambil je lah templates ni.

Aimmie Qistina said...

hebatla akak ni..leh handle 2 blog skali..cane adjust masa?

cun09 said...

salam ziarah kembali ^_^

ummu said...

Mie,hmm susah juga nak adjust masa Mie.Tapi mungkin sebab kemudahan internet mudah dicapai walau kat mana akak berada,jadi akak just update blog bila akak betul2 sihat baru akak ziarah blog kawan2 pula.

ummu said...

cun09
terima kasih atas kunjungannya.salam ukhuwah ya..


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

...Jurnal Kehidupan... Template by Ipietoon Cute Blog Design