Photobucket

Welcome

Assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Followers


Saturday, March 17, 2012

Ciri Istimewa Specs iPAD 3

Ciri Specs iPAD 3 yang best


Tepat satu tahun lima hari setelah iPad 2 dilancarkan, Apple kembali menggegar pesta besar di Yerba Buena Center for the Arts, San Francisco.

 Hanya ada agenda tunggal dalam acara yang dimulai tepat pukul 6 petang, Rabu waktu setempat itu: pelancaran generasi terbaru tablet Apple. Namanya iPad.

Pengeluar gadget terkenal Apple Ipad. kini telah mengeluarkan tablet terbaru mereka iaitu Apple ipad3 dan mulai di pasarkan ke seluruh dunia mulai 7 Mac 2011 lepas atau pada jam 0200 8 Mac waktu Malaysia.

 Tahun lalu Apple berhasil menjual 172 juta iPhone, iPad, dan iPod. Ada 315 juta perangkat yang menggunakan sistem operasi Apple, iOS. Per Januari tahun ini, Apple berhasil menjual 55 juta iPad di seluruh dunia.

Kunci kejayaan Apple adalah selalu berusaha menyuguhkan teknologi terbaik bagi para pengguna iPad, tak terkecuali untuk The New iPad ini. 




Sebelum  The New iPad ini dilancarkan, para pencinta gadget di seluruh dunia memang tak sabar menanti kehadiran iPad generasi ketiga ini di pasaran. Menurut data survei yang dilakukan oleh  Experian Hitwise, satu dari 2.000 pencarian di Internet berkaitan dengan iPad 3 dalam sebulan terakhir.

Kini iPad generasi ketiga telah dilancarkan. Dengan beberapa penambah baikan, termasuk kecepatan prosesor, grafik, dan display berdefinisi tinggi, Apple pantas tetap optimistis menguasai pasaran  pasar tablet komputer.


 Ciri-ciri istimewa PAda iPAD3 ini:

Di gabungkan dengan teknologi terkini menjadikan Ipad3 memiliki kualiti yang lebih tinggi jika dibandingkan dengan keluaran terdahulu iaitu ipad2.

Bos Apple Tim Cook menyebutnya “The New iPad”. Banyak yang berpendapat iPad HD lebih best.

1)Menurut DigitImes, iPad3 ini akan didatangkan dalam 2 versi iaitu 16GB dan 32GB.

iPad3 mempunyai ciri-ciri 3G, 4G atau Wi-Fi, lebih laju dari prestasi iPad2 dengan penambahan RAM

2)  iPad3 juga dilengkapi dengan kamera HD di bahagian depan. Fungsi  kamera 5 megapiksel pada The New iPAD, iPAD 3 ini, mampu merakam video definisi tinggi, 1.080p. Tablet ini berjalan di jaringan 4G LTE yang jauh lebih laju.



3) Saiz; Memiliki saiz 9.7 inci.

4) Full HD. Specs iPAD 3 inilah yang bagi saya ia istimewa.  Dengan resolusi quadruples setara paparan skrin Retina Display: 2.048 x 1.536. 

5) Ada juga prosesor dual-core yang diberi kode A5X, specs perintah suara, dan yang paling fenomenal adalah display layar 2.048 x 1.536. Tertinggi ketika ini.

6) iPad3 menggunakan pemprosesan Quad-core A6. Ini akan membuat iPad3 lebih berkuasa sebagai mana desktop high-end. iPad3 didatangkan dengan IOS 5 terbaru, yang akan menjadi tuan rumah isyarat teknologi touch skrin.


Mungkin teman-teman pembaca ada makluman lain berkaitan keistimewaan ipad3 ini, silakan catat ye.

4 comments:

Mak Wardah said...

Salam. Saya ingin dptkan satu. Salam persaudaraan.

Nida said...

Teringin memilikinya, tapi nantilah bila dah kembali ke tanah air... dan bila ada rezeki lebih, Insya Allah

ummu said...

Salam persaudaraan mak Awrdah
terima aksih sudi bertandang ke blog saya ini

Nida
akak pun suka ipad ni.ipad sedia ada pun dah anak2 yang gunakann..

Admin said...

Assalam... Best. masih lagi mengexplore ipad 3 ni. beli yg wifi+4g.
Gambar stakat ni xde la cantik sangat kecuali bila ia fokus dgn betul. tp graphic mmg terbaik. Ingt nk beli galaxy tab tp alang2 da sampai midvalley baru2 ni hb cakap amik yg latest ni la.
Nk puji lbh pn xblh sgt sb xexplore spnuhnya. btw thanx for the info


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

...Jurnal Kehidupan... Template by Ipietoon Cute Blog Design