Photobucket

Welcome

Assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Followers


Tuesday, June 26, 2012

Cinta Palsu Lari kebas wang KWSP suami

Cinta palsu Lari kebas wang KWSP suami

Modus operandi wanita asing kahwin lelaki tempatan berumur 50 tahun


MOHD. KHAIRUN ( kanan ) dan Nordi menunjukkan surat lahir anak-anak Nordi di Kuala Lumpur semalam.

KUALA LUMPUR – Berkahwin dengan lelaki tempatan berumur 50 tahun ke atas dan kemudian memujuk suami mereka mengeluarkan wang yang terkumpul dalam caruman Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) sebelum lari menghilangkan diri.

Itu merupakan antara modus operandi terbaharu yang dikesan dan dipelopori oleh wanita asing terutamanya dari Indonesia dalam usaha memerangkap lelaki warga emas negara ini untuk hidup senang dengan jalan yang mudah.

Dalam tahun ini sahaja, Biro Aduan Komuniti Pemuda UMNO menerima tiga aduan berhubung kes tersebut yang menggunakan taktik yang sama termasuk kes terbaharu membabitkan seorang pengawal keselamatan, Nordi Adi, 57, yang menetap di Pontian, Johor.


Lebih buruk lagi, Pengerusi Biro Aduan Komuniti Pemuda UMNO, Datuk Muhd. Khairun Aseh berkata, wanita asing terlibat rata-rata berumur 20-an.

Menurutnya, wanita berkenaan secara terus-menerus memeras ugut suami mereka untuk mendapatkan sumber kewangan secara tetap setiap bulan.

Menceritakan lanjut mengenai kes penipuan tersebut, Muhd. Khairun berkata, wanita muda terbabit bijak memanipulasi kasih sayang yang diberikan oleh suami mereka dengan memujuk mengeluarkan wang KWSP selepas berkahwin.

SUMBER; Kosmo.

1 comments:

Maiyah said...

salam..

aduihai.. mcm2 kerenah


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

...Jurnal Kehidupan... Template by Ipietoon Cute Blog Design