Welcome

Assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Followers

Monday, September 03, 2012

Tabiat Makan Coklat Kurangkan Risiko sakit jantung

Makan coklat kurang risiko sakit jantung

STOCKHOLM: Anda mungkin lebih cenderung untuk makan coklat selepas penyelidikan mendakwa ia boleh mengurangkan risiko angin ahmar.

Lelaki yang makan coklat dalam kadar sederhana setiap minggu didapati semakin kurang kena angin ahmar dalam tempoh 10 tahun dibandingkan mereka yang tidak makan langsung.


Responden yang mengambil bahagian dalam kajian perkara itu makan banyak coklat, sama dengan satu pertiga cawan cip coklat mengurangkan risiko sakit jantung sehingga 17 peratus.

Seramai 37,103 lelaki Sweden berusia 49 hingga 75 tahun mengambil bahagian dalam kajian itu, lapor akhbar Daily Mail.

Cara pemakanan mereka dinilai menerusi soalan mengenai makanan terutama sekerap mana mereka makan coklat. Kemajuan dari segi kesihatan lelaki terbabit direkod selama 10 tahun.

Daripada bilangan keseluruhan responden, penyelidik mencatat 1,995 orang yang kena sakit jantung sebanyak sekali.

Kajian sebelum ini menunjukkan coklat mungkin membantu mencegah diabetes, menghalang tekanan darah dan melindungi daripada sakit jantung. - Agensi

7 comments:

Nurul Husna Mohd Hassan said...

saya suka coklat! :)

atuk said...

Assalamualaikum Ummu

lepas ni kena makan coklat banyak2 laa...

Maiyah said...

slmt hr rya
maaf zahir batin

sy pun suka coklat

ummu faqeh said...

salam ummu..salam kunjungan balas dari ummufaqeh..banyak info2 menarik di sini..

ummu said...

Husna
coklat memang sedap kan. he he.disebabkan suka coklat adik akak dah buat bisnes berasaskan coklat pula. ada akak link kan kat blog akak ni.

ummu said...

waalaikumussalam Atuk
he he raya macam ni kuih berasaskan coklat memang kena ada.budak kecik suka.mak budak ni pun suka.hehe

Zul Azri Muhaiyadin said...

Just sharing...alhamdullillah.....selepas pengambilan produk sne.,mak mentua saya tak jadi buat bypass, skrg cuma checkup setahun sekali sahaja....berikhtiarlah menggunakan produk sne ini utk sesiapa yg ada masalah jantung....www.produksne.com.my

IKHTIAR dengan produk SNE untuk ANDA yang bermasalah: 1. 1.Lumpuh/Strok/Saraf
2.Jantung/Darah tinggi
3.Koma/Patah Tulang
4.Buah Pinggang/Gastrik
5.SakitPinggang/Sendi
6.Buasir/Haid/Sembelit
7.KencingManis
8.SLE/Luekimia/Thalassemia
9.Gout/Sakit Lutut
10.Asma/Lelah/Resdung
11.Thyroid/Bisul/Jerawat
12.SukarMengandung/Keguguran
13.Kanser/Fibroid
14.Penyakit Kulit((Psoriasis/Ekzema)
15.Prostat/Hati/Paru-Paru
16.Masalah Seksual/Berat Badan
17.Batu Karang/Tidak Lawas
18.Penyakit yg sukar di ubati.....


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

...Jurnal Kehidupan... Template by Ipietoon Cute Blog Design